2015. február 1., vasárnap

Búzacsírás kovászmagos cipó (hibrid)




További képek a recept után
1 kg-os kelesztő kosárhoz

Hozzávalók a kovászhoz, amit előző este elkészítek:
10 dkg kovászmag (öregtészta),
1 evőkanál tk. tönköly kovász a hűtőből (nem volt aktív)
15 dkg BL 80-as liszt,
5 dkg graham liszt,
2 dl nem jéghideg víz, de nem is langyos

A fentieket egy nagyobb edénybe tettem, egy habverővel jól összekevertem és a konyhapulton hagyom állni 8-10 órát. Nekem most 9 órát állt.

Másnap reggel a dagasztásnál:
fenti összes kovász,
40 dkg BL 80-as liszt,
1 tk. só,
2 evőkanál búzacsíra,
1 ek. burg. pehely,
1 mk. barna cukor,
0,5 dkg élesztő,
1 cs. aszkorbinsav,
2 evőkanál aludttej.
kb. 1,7 dl víz

Elkészítése: 
Az élesztőt a cukorral, 2 dkg liszttel és kb. 0,5 dl langyos vízben felfuttattam. A dagasztógép üstjébe öntöm a többi hozzávalóval együtt. A vizet nem öntsétek bele egyszerre, mert lehet, hogy sok lesz.
Szép sima tésztát dagasztok. Én lágyabb tésztával szeretek dolgozni.

Ezután kelesztő tálba teszem, néhány mozdulattal kézzel dagasztok még rajta úgy, hogy közben gombóccá formálom. 20 perc pihentetés után gyengéden átmozgatom, majd, további 60 percet kelesztettem.

Gyúrólapra tettem, (elvettem a nyers tésztából 13 dkg-ot a következő sütéshez), megformáztam, kilisztezett cipó formába tettem, és 60 percig kelesztettem. A kelesztő kosárba úgy kell bele tenni, hogy a formázott kenyér alja kerüljön fentre. Így amikor ráborítjuk a lapátra, akkor a tészta mintás része kerül felülre. Lapátra borítottam, bevágtam most egyszer a tetejét, és a sütőben 30 perce előmelegített kőre toltam. Kb. 10 percig nagyobb hőfokon (a gázsütőm 6-os fokozatán) sütöttem, majd levettem teljesen és így sütöttem még 30 percig.

Rácsra tettem és hagytam kihűlni.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése