2015. június 18., csütörtök

Francia-magyar kovászos kenyér élesztő nélkül

Fázis képek a sütésről a recept végén sok-sok képpel. 





Ezt a kenyeret még 2015. június 14-én sütöttem, csak most került fel a blogra.

Eredeti recept itt.

Hozzávalók: 
20 dkg chef kovász (szerintem bármelyik kovásszal elkészíthető)
15 dkg BL 112-es liszt,
15 dkg BL 80-as liszt,
1 tk. só
nekem kb. 3 dl langyos víz

Elkészítése: 

A sütés megelőző este a hűtőben lévő kovászból kivettem kb. 12 dkg-ot, hozzáadtam kb. 3,5 dkg langyos vizet, jól elkevertem. (A palacsinta tésztától kicsit sűrűbbnek kell lenni, a nokedlitól pedig lágyabbnak) Majd hozzáadtam kb. 15 dkg BL 80-as lisztet, és egy kemény tésztát gyúrtam belőle. Ha esetleg nem áll össze, lehet hozzá tenni egy kevéske vizet úgy, hogy a kezünket bevizezzük.
Tiszta befőttes üvegbe helyeztem, rátettem szorosan egy folpackot, majd jó erősen rácsavartam a kupakot és így hagytam állni a kovászt kb. 12 óráig. A kovászolást képekben itt találjátok.

Másnap reggel a kovászt egy kevéske langyos vízzel elkevertem, és hagytam benne ázni, időnként megkevertem, hogy csomómentes legyen. Ha nem ázik el teljesen az sem baj.
Majd a dagasztógép üstjébe öntöttem, beletettem a többi hozzávalót is szép sima, selymes tésztát dagasztottam. A vizet nem egyszerre öntöm bele.
Az alábbiakban leírt módon készítettem el.
A hajtogatásokat enyhén lisztezett gyúrólapon végeztem.

Röviden összefoglalva az idők:
10:10 dagasztás vége,
10:20 átmozgatás,
11:30 hajtogatás,
12:20 hajtogatás,
13:00 hajtogatás.
13:50 formázás,
15:35 sütőbe téve
15:10 megsült a kenyér, kivéve a sütőből.

Fázis képek:

Dagasztás után:


Dagasztás után 20 perccel 


Első hajtogatás után


2. hajtogatás után


3. hajtogatás után


Formázás 


Formázás után 



Kelesztő kosárba téve


Megkelt


Lapátra borítva (ezután bevágtam, de arról nem készült fénykép) 


Megsült


Felvágva







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése