2015. augusztus 20., csütörtök

Király lisztes kenyér (élesztő nélkül chef kovásszal)





A kenyér még 2015. augusztus 18-án készült, csak most került fel a blogra.


Hozzávalók: 
Nem igazán mértem pontosan a hozzávalókat.
Kb. 40 dkg BL 80-as liszt,  
kb. 10 dkg BL 112-es liszt 
kb. 10 dkg Király liszt,
22 dkg kovászolt kovász (chef) előző este megetettem.
kb. 1 evőkanál burg. pehely,
kb. 1-2 evőkanál aludttej, 
1 nagyon púpos tk. só,
víz amennyit felvett, hogy lágy tésztát tudjak dagasztani. 

Elkészítése
Sima lágy tésztát dagasztottam a fenti hozzávalókból.  Dagasztás után 15 perccel átmozgattam, majd kétszer hajtogattam óránként. Az utolsó hajtogatás után 1 órát kelt még a kelesztő tálban, majd formáztam, kelesztő kosárba tettem a varrattal felfelé, és kb. 1,5 órát kelesztettem. 
Lapátra borítottam és a 30 percig előmelegített forró kőre csúsztattam és 45 percig sütöttem gázsütőben. 5 percig maximumon, 40 percig a 2-es fokozaton.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése