2015. szeptember 11., péntek

Fokhagymás vajjal töltött kis kiflik (hibrid)






További képek a recept után


Kovászolás: 
A dagasztást megelőző este 3 dkg chef kovászt, 3 dkg langyos vizet, és 4 dkg BL 55-ös lisztet egy befőttes üvegben elkevertem, és a konyhapulton hagytam 8 órán állni.
A négyszeresére nőtt az üvegben a kovász.

Hozzávalók:
a kifli tésztájához:
  • fenti összes kovász,
  • 4 gramm élesztő,
  • 25 dkg BL 55-ös liszt,
  • 5 dkg graham liszt,
  • 1 evőkanál joghurt
  • 1 csapott tk. só,
  • 1 csipet aszkorbinsav
  • kb. 2 dl víz
Vajas töltelék: A vajat kikevertem a saját készítésű fokhagymakrémmel, tettem bele egy kevéske petrezselymet összevágva, és egy nagyon picike lisztet. Más friss fűszerem nem volt, ezért csak ez került bele.



Elkészítése: Az élesztőt egy csapott mk. cukorral, egy evőkanál liszttel felfuttattam, majd a többi hozzávalóval együtt egy lágy, sima, selymes tésztát dagasztottam.
Kelesztő tálba tettem és 20 percig kelesztettem. Ezután gyúrólapra tettem, és egyszer meghajtogattam, mint a pogácsát. Visszatettem a kelesztő tálba és kb. 40 percet kelesztettem.(Most hűvös van a lakásban).

Ezután gyúrólapra tettem, 8-9 dkg-os darabokra osztottam a tésztát, és átgömbölyítettem, majd a tállal letakartam, és 20 percig pihentettem, majd egyesével kinyújtottam őket, megkentem a vajas-fokhagymás-fűszeres krémmel, feltekertem, és egy sütőpapírral bélelt sütőlapra tettem őket, ahol egy órát keltek.
A sütőkövet előmelegítettem 30 percig. Kivettem, és a sütőpapírral együtt rácsúsztattam a kifliket a kőre, (előtte jól besprcceltem őket) majd rátettem egy nagy tepsit, és így sütöttem meg. Az utolsó 2-3 percben levettem a tepsit a kiflikről, és így sütöttem végig.
Néhány kiflibe nem került töltelék.
Azért nem tettem közvetlen a kőre, mert egy kevéske zsiradék kisült a töltött kifliből, és nagyon féltem a kövemet.
A kiflik végig a legmagasabb fokozaton sültek gázsütőben.




Megkelt a tészta

Gyúrólapra borítva

Ennyi darab kifli lesz

Megkenve a fűszeres vajjal

Megformázva

Letekerhető

Kiflik




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése