2016. január 7., csütörtök

Rozsos-hagymás bucik (hibrid)

Recept a képek után

Kisülés után



Felvágva még kicsit langyosan


További képek még a recept után


Hozzávalók:

A kovászhoz:Este kivettem a hűtőben lévő kovászból  egy befőttes üvegbe 3 dkg-ot, hozzáadtam 3 dkg langyos vizet és 5 dkg BL 80-as lisztet és a konyhapulton hagytam reggelig. Nem volt túl meleg a konyhában, ezért kibírta a 7 órát, hogy nem esett vissza. Egy nagyon kemény kutyulékot kaptam. Nem fontos így etetni. Mindenki etesse úgy ahogy neki bevált.

Másnap reggel a dagasztásnál:
4 gramm élesztő,
7,5 dkg világos rozsliszt,
7,5 dkg tk. rozsliszt,
15 dkg BL 80-as liszt,
11 dkg kovász (Ennyire sikerült előző este megetetni)
1 csapott tk. só,
1 mk. nádcukor (kr. cukor is jó)
1 csapott tk. sikér,
1 púpos és sűrű evőkanál joghurt (vízzel is helyettesíthető)
kb. 2,5 dl víz,
1 púpos evőkanál szárított, pirított hagyma


Elkészítés: 
Az élesztőt a cukorral, 2,5 dkg BL 80-as liszttel és 0,5 dl langyos vízzel felfuttattam. A dagasztógép üstjébe öntöttem a felfuttatott élesztőt és a kovászt, majd rászitáltam a liszteket, és a hagyma kivételével a többi hozzávaló is az üstbe került. A vizet több részletben adtam a tésztához. Szép sima, selymes tésztát dagasztottam.A hagymát a gépi dagasztás után tettem a tésztába.
Kb. 10 perc múlva átmozgattam, mert nem találtam benne elég bubit. :D Majd tovább kelesztettem még 20 percet. Ekkor már látni lehetett a tésztán, hogy szépen kel. Átmozgattam, és kb. 40 percig kelesztettem még. Ezután gyúrólapra tettem, szétmértem háromfelé a tésztát, megformáztam, kilisztezett kelesztő kosárba tettem a varrattal felfelé és kb. 40 percet kelesztettem még mielőtt a kőre tettem.

A Lidl-s vékony sütőkövet 25 percig előmelegítettem a legmagasabb fokozaton, majd rátettem a bucikat. 10 percig a legmagasabb fokozaton sütöttem, a gázsütőben, majd levettem a minimumra, és így sütöttem még kb. 15-20 percet. Rácsra tettem, hogy hűljön. Kicsit langyosan vágtam meg, mert kiváncsi voltam a bélzetre.
A teljes kiőrlésű kenyerekben nincs még gyakorlatom, ezért voltam türelmetlen. Van még mit gyakorolnom az ilyen kenyereken.

Nekem tetszik a végeredmény állagra és ízre is.

Ha kenyérnek sütném meg, dupla adaggal csinálnám.

Formázva, kelesztő kosárba téve


 Megkelt a kelesztő kosárban: 


Várják, hogy bevágjam őket, és a sütőbe mehessenek


Bélzet





4 megjegyzés:

  1. Gratulálok ehhez a sok csodás kenyérhez és egyéb finomságokhoz. Nem tudom miért nem keveredtem már korábban ide. Mindenfelé olvasgatok, tanácsokat, ötleteket lesek :-) 10 éve mi is saját kenyeremet eszünk, hol ilyet, hol olyat. Ki kellett kísérletezni.Sokszor mondtam, na jó ez már így, nem kombinálunk :-) Aztán csak bejött az öregtészta, mostanában meg a kovász foglalkoztat. (Közben rájöttem a kísérteties hasonlóságra is :-) Soká kezdtem jénaiban sütni, gondolom előbb-utóbb a sütőkő is képbe kerül. Az a baj, hogy kiröppentek a gyerekek, ketten a férjemmel meg nagyon kevés kenyeret eszünk. Nem tudok eleget gyakorolni :-)Viszont az igazi sikeres kovászolást innen sikerült elsajátítanom :-)igaz egyelőre én csak hibrideket készítek (kivéve az ukrán rozskenyér).
    Viszont, amire megintcsak későn jöttem rá, az, hogy nem mindegy a formázás hogyan történik. Sok videót nézegettem, próbáltam ellesni a fogásokat. Persze alig van két egyforma technika :-)

    Aztán ott van az a gyönyörű lyukacsos szerkezet :-)Van aki állítja, hogy az a sok nagy lyuk a kenyérkékben a kelesztések közti hajtogatás eredménye, de itt már látom, hogy nem ez lehet a titok nyitja. Ami nem volt hajtogatva az is ragyogóan néz ki itt a blogon. Nem tudom a sütőkőnek lehet-e köze hozzá, amennyiben ugye egész másképp sül kövön, mint pl. jénaiban.
    Igazából azt szeretném megkérdezni, hogy találok-e valahol itt a blogon a formázásról titkokat :-).Mert keresgéltem én, de nem találtam. Vagy, ha nincs, akkor el lehet-e árulni :-)
    Elnézést, hogy hosszúra sikeredett. Pedig igyekeztem rövidre fogni a szót!
    További örömteli sütögetést kívánok, és köszönet a sok jó receptért, hasznos tanácsért.
    Üdv. sz.m.












    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Marika!
      A Facebookkon vagy egy sütőköves csoportom. Szeretettel várunk. A kövön sütés mellett a kenyérsütésben is segítséget nyújtunk egy másnak. A csoportban sok ötlet, recept, beszerzési helyek, videók stb. is vannak. Érdemes belépni. A fejlécben megtalálod a csoport linkjét. Mi is csak ketten vagyunk, de megéri sütni a kövön. Igaz, nem mindegy, hogy milyen kövön sütünk. Ha vásárlásra szánod magadat, FELTÉTLEN keress meg ez ügyben. A KÁLYHÁS SAMOTT NEM JÓ!! MÉG HA PIZZAKŐKÉNT IS HIRDETIK! Azért ide is beteszem a csoport nevét: https://www.facebook.com/groups/sutokoves/
      Üdvözlettel: Irén

      Törlés
    2. Köszönöm szépen a kedves szavaidat. Én is kívánok Neked további jó sütögetést.

      Törlés
    3. Kedves Irénke!

      Köszönöm a választ és a szíves invitálást a Facebookos csoportba. Minden bizonnyal előbb-utóbb élek is a lehetőséggel, mert kenyérsütés tudományából sose lehet elég okos az ember. Üdv. Marika

      Törlés