2018. február 28., szerda

Gubarúd/gubakifli mákos gubához csak kovásszal élesztő nélkül

 (Összesen 8 rúd lett, a második adag még sült, de már fényképezni kellett, mert kezdett sötétedni.) 



Nagyon szeretjük a mákos gubát. Bolti kifliből nem eszünk, mert a tejes fürdő után egy nagy mancs lesz. Sütöttem már csak élesztővel és hibriden (pici élesztő + kovász). Mindkettővel nagyon finom volt. Most van bőven kovászom, gondoltam a kidobandóból készítek gubarudat.
Nagyon jó állagú és finom lett. Nem mancsos, a tejes fürdő után és a sütés után is szépen megmaradtak a szeletkék.
Időigényes, de megéri. Nagyon finom puha volt még másnap is a rúd. Készült videó a recept végére azt is felteszem majd.

Jöjjön a recept.
Egy régi hibrid receptemet alakítottam át csak kovászosra.
Hétfőn sütöttem, csak ma került fel a blogra, mert ma végezte be a mákkal. :-)

Hozzávalók: 

Nálam valójában úgy készült, hogy előző napra csináltam egy előtésztát, de nem használtam fel, mert nem értem rá. És ebből vettem el az előtésztának 3 dkg-ot, hozzáadtam 3 dkg vizet, és 4 dkg lisztet.
De meg lehet csinálni, hogy bármilyen kovászból elvesszük a 2 dkg-ot és így csinálunk előtésztát. Aki nem akar előtésztázni az nyugodtan csinálja meg kovásszal.

Másnap reggel: hozzáadtam
az összes előtésztát,
30 dkg lisztet (nálam most finom liszt volt, de BL 80-as is jó),
kb. 2 dl tej,
1 teáskanál cukor,
1 csapott tk. só,
3 dkg vaj.

Fentieket a dagasztógép üstjébe tettem, és félig-meddig megdagasztottam a tésztát. Ezután 30 percig pihentettem, majd véglegesre dagasztottam míg szép, sima selymes tésztát nem kaptam. Pihentettem kb. 30 percet, átmozgattam, majd kelesztettem kb. 40 percet, ekkor meghajtogattam, és még egyszer megismételtem. Az utolsó hajtogatás után is kelt kb. 40 percet, majd kigombócoltam kb. 15 percig letakarva pihentettem. Után egyesével guba rudat formáztam belőle, Most játszadoztam vele egy kicsit, mert élveztem, hogy fantasztikus bubikat vetett a tészta. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és hagytam kb. 30 percet pihenni, majd előmelegített sütőben megsütöttem. Kb. félidőig lefedve, utána pedig csak simán. .

A végeredmény egy finom kifliféle amiből, frissen el is tüntettem rögtön egyet. Másnap reggel még Egy vékony ruhát terítettem rá, hogy minél előbb megszáradjon. Reggelre még mindig puha volt. Ami az érdekes, ha hibridet sütök akár minimális élesztővel, akkor sem ilyen puha másnap. A következő projekt a kifli lesz. :-)



Dagasztás után kelesztő tálba tettem: 

30 perc múlva: 

Átmozgattam, és gombócot formáztam:

40 perc után, az első hajtogatás előtt:

Első hajtogatás közben: 

Első hajtogatás vége: 


Első hajtogatás után kelesztő tálba téve: 


40 perc pihenő után a 2. hajtogatás előtt: 

2. hajtogatás: 

2. hajtogatás közben: 





Megkeltnek nyilvánítottam: 



Darabolni kezdtem a tésztát: 


Kigombócolva, pihentetés előtt: 



Formázgatás: 





Megformázva: 


Másnap felvágva: 



Készül a mákos guba
Felszeletelve:


Vaníliás cukros tejben fürdik:


Leszűrve a tej:


Megy a sütőbe:


Megsült és tálalva. Mi csak ilyen egyszerűen szeretjük. :-) 







2 megjegyzés: