2018. február 20., kedd

Madre kovásznövendékkel készült csak kovászos kenyér élesztő nélkül





Még mindig a madre kovászt nevelem. Tegnap este etettem meg, és úgy gondoltam a kidobandó kovásznövendékből készítek egy előtésztésztát és sütök egy nappali kelesztésű kenyérkét.
Nagyon jól sikerült.

Recept:
Este kovászetetésnél kimaradt növendék kovászból elvettem 5 dkg-ot, hozzáadtam 5 dkg vizet, és 6 dkg manitoba lisztet. (Jó a BL 80-as liszt is) Bármilyen kovásszal és liszttel elkészíthető.
Reggel szépen megnőtt az üvegben.

Másnap reggel a dagasztáskor a következőket adtam hozzá:

  • fenti összes előtészta,
  • kb. 25 dkg BL 112-es liszt,
  • 5 dkg tk. alakor liszt,
  • 6-8 dkg manitoba liszt,
  • 12 dkg BL 80.
  • 1 púpos tk só,
  • 6 dkg aludttej,
  • 34 dkg víz és még egy pici. (másnak biztosan kevesebb folyadék kell)


Mindent az üstbe öntöttem, és jól összekevertettem a géppel. Állni hagytam kb. 20 percet, majd szép sima selymes tésztát dagasztottam. Kelesztő tálba tettem és pihentettem 20 percet, majd átmozgattam és hagytam 55 percet kelni, és meghajtogattam a tésztát a pulton, mint a pogácsát szokás. Ezt még kétszer megismételtem óránként. Az utolsó hajtogatás után is kelt még egy órát, formáztam, kelesztő kosárba tettem és kb. 100 percet kelt, mikor a felforrósított kőre tettem és a gázsütőben megsütöttem. Kb. 15 percig max. hőfokon, majd kb. 18 percig a legkisebb fokozaton sült.
Rácsra tettem, és ott hűlt ki.

Elégedett vagyok a kenyérrel, mert közepesen vastag héja lett, pihe-puha, foszlós a belseje.



2 megjegyzés: