2018. március 28., szerda

Krumplis pogácsa kovásszal (élesztő nélkül)



Előtészta:
3 dkg kovászt, 6 dkg vízet, 7 dkg lisztet összekevertem és egy csatos üvegbe tettem. Kb. 8 órát hagytam a konyhapulton.

A dagasztáskor hozzáadtam a
fenti összes előtésztát,
50 dkg lisztet,
3 db héjában főtt burgonyát reszelve (nem voltak túl nagyok),
2,5 dl tejfölt,
1 kisebb egész tojást,
18 dkg vajat,
1nagyon csapott evőkanál sót.

Kell még kb. 5 dkg vaj a hajtogatásokkor + 1 db tojás a kenéshez.

A hideg vajat belereszeltem a liszthez, és gyors mozdulatokkal elmorzsoltam a liszttel, hozzáadtam a többi hozzávalót is, és sima tésztává gyúrtam. Ha valakinek túl kemény lenne, tegyen hozzá még nyugodtan tejfölt.
A tésztát bő két órát hagytam kelni, majd 3 x hajtogattam 40-45 percenként. A hajtogatásokkor, puha vajjal megkentem a tésztát. Ezután hűtőbe tettem és kb. 12-13 órát ott hűsölt.
Kivettem, hagytam kb. 2 órát, hogy melegedjen át a tészta, majd még egyszer meghajtogattam, nyújtottam, lekentem tojással, rászórtam a sajtot, kiszaggattam és a sütőlapon hagytam kb. 30 percet, amire egy zacsit húztam. Majd előmelegített sütőben megsütöttem.

Az előtésztát előző nap reggel készítettem, estefelé állítottam össze a tésztát, éjszaka pihent a hűtőben és jóval dél után kezdtem sütni.

Új sütőm van: Alsó-felsőn melegítettem 200 fokra, és úgy sütöttem kb. 20 percig, majd levettem 190-re és még kb. 5-6 percet ezen a hőfokon.

Elégedett vagyok vele.

Ha legközelebb elkészítem, hozok képet a kisült pogácsákról is.

Ma 2018. május 13-án megsütöttem újból. Ime a képek:









Ez a kép egy korábbi sütéskor készült másnap. 




1 megjegyzés: