2015. november 9., hétfő

Tk. tönkölylisztes kenyér (hibrid)

Szeretem a tk. tönkölyös kenyér ízét, mégis ritkán sütök. A mai kenyérrel elégedett vagyok. A képek után következik a recept. 

   


További képek a recept után

Hozzávalók: 
10 dkg tk. tönkölyliszt,
20-22 dkg BL 80-as liszt,
13-15 dkg kovász (ennyire etettem meg előző este)
4 gramm élesztő,
1 púpos mk. cukor,
1 csapott tk. só,
1 csipet aszkorbinsav (elhagyható)
kb. 2,5 dl víz (lehet, másnak nem kell ennyi)

Elkészítése:
A sütést megelőző este kivettem a chef kovászból  4 dkg-ot, hozzáadtam 4 dkg langyos vizet, és kb. 5-6 dkg BL 80-as lisztet, és ebből egy gombócot gyúrtam. Elég lágy volt a tészta. Tiszta befőttes üvegbe tettem, folpackot tettem rá, majd jól rácsavartam a tetőt. Kb. 12 órát állt az üvegben, mikor dagasztani kezdtem vele.

Az élesztőt egy kisebb edénybe tettem a cukorral, és kb. 5 dkg liszttel, és megvártam míg felfut. A kovásszal összekevertem a felfutott élesztőt és a dagasztógép üstjébe öntöttem, majd hozzáadtam a többi hozzávalót, és lágyabb, de sima tésztát dagasztottam belőle. Nem ragadt.
Áttettem a kelesztő tálba, gombócot formáltam belőle és kb. 40 percig kelesztettem. Ekkor hajtogattam, majd kb. 30 percet pihentettem. Megint meghajtogattam és kb. 50-55 percet megint magára hagytam.
Ezután megformáztam, kilisztezett kelesztő kosárba tettem és ott kelt kb. 60 percet.
Lapátra borítottam, bevágtam a tetejét és a forró kőre csúsztattam. A követ 30 percig melegítettem elő a gázsütőben (a legmagasabb fokozaton). Kb. 8 percig a legmagasabb fokozaton sütöttem, majd levettem a minimumra és ott sült 20-25 percig.

Ilyen lett: Néhány fáziskép és több kép.




Formázás után:



 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése