2018. május 19., szombat

Bánkúti tk. búzalisztes kenyér csak kovásszal




Előtészta készítése a dagasztást megelőzően 6-8 órával (függ a hőmérséklettől) és kb. 7-8 órát állt a konyhapulton.
3 dkg anyakovászt
6 dkg vízzel
8 dkg liszttel összekevertem és egy csatos üvegbe tettem, és a konyhapulton hagytam állni.

Dagasztáskor:
  • fenti összes előtészta,
  • 60 dkg liszt (10 dkg manitoba, 15 dkg tk. bánkúti tk. búza, 35 dkg BL 80)
  • kb. 5,1 dl víz,
  • 1 nagyon púpos tk. só


Én egy Ankarsrum géppel dagasztok, amivel nagyon sok folyadékot lehet a tésztába juttatni autolizálás nélkül is. Másnak biztosan nem kell ennyi folyadék.
.
Fenti összes hozzávalót a só kivételével a dagasztógép üstjébe tettem, és jól összekevertettem a géppel. A folyadékból kb. fél dl-t visszatartottam és abban oldottam fel a sót. Kb. 15 percet állni hagytam, majd véglegesre dagasztottam, és a sót is hozzáadtam. Szép sima, selymes tésztát dagasztottam. Kelesztő tálba tettem és hagytam 20 percet pihenni, majd átmozgattam. Ezután kb. 55-60 percenként hajtogattam 3 x. Az utolsó hajtogatás után is pihent kb. 1 órát, majd megformáztam. Kelesztő kosárba tettem, és ráhúztam egy nejlon zacskót, és két órát pihent. (Hűvös volt nagyon. Ha melegebb van 1,5 óra is elég).
A LIDL-s követ jól felforrósítottam, a tésztát lapátra tettem, bevágtam és a forró kőre csúsztattam. Gőz nélkül először alsó sütésen 275 fokon sütöttem kb. 15-20 percig, majd levettem 250 fokra és így sütöttem kb. 15 percig, majd alsó-felsővel még talán 6-8 percig, míg el nem érte azt a színt a kenyér héja, amilyet szerettem volna.

Rácsra tettem és hagytam kihűlni.

Elégedett vagyok. Ez a kenyerem sikerült a legjobban, mióta villanysütőben sütök.










3 megjegyzés:

  1. Kedves Irénke!
    Bocsánat, hogy ismeretlenül kérdezek, nekem nagyon szimpatikus az Ön munkája.Mindíg ámulok bámulok mikor nézem és olvasom a recepteket.Próbálom utánozni és ugyanúgy csinálni ahogy Ön persze sikertelenül.
    Miért van az,hogy az én kenyerem mindig, mindíg gumis és kemény belsejű lesz.Előre is tisztelettel megköszönöm a válaszát.Üdv Margit

    VálaszTörlés
  2. Kedves Irénka!

    Érdeklődnék, hogy ilyen kis mennyiségekhez az Ankarsun gép melyik adapterét használja?

    Illetve mi a műveleti sorrend?

    Köszönöm

    VálaszTörlés