2018. május 20., vasárnap

Sajtos pogácsa csak kovásszal, élesztő nélkül



Egy fészbuk csoportban keringett egy pogácsa recept. Akié,az nem szereti ha megnevezzük, ezért nem írom le a nevét. Mivel az a recept élesztővel készült, így kovászossá alakítottam át. Nem bántam meg, mert nagyon finom lett a végeredmény. 
A valóságban nem ilyen sötétek a pogácsák, de nem volt már kedvem ide-oda hucolni a lakásban, hogy jobb kép készüljön. 

Recept:

A sütést megelőző napon délelőtt 3 dkg anyakovászhoz adtam 5 dkg vizet és 7 dkg lisztet. Jól összekevertem, és egy csatos üvegben hagytam 7-8 órát állni.

Kora este kezdtem el begyúrni a pogácsa tésztát:

Hozzávalók a tésztához:
  • fenti összes előtészta,
  • 50 dkg BL 55-ös liszt,
  • 1 nagy tojás (nálam kettes sárgűjú volt),
  • 3-3,5 dl tejföl (nálam házi volt és nagyon sűrű),
  • 20 dkg reszelt sajt,
  • 1 csapott evőkanál só

  • 15 dkg vaj csak a hajtogatásokkor kell és nem kell felolvasztani. Olyan  éppen kenhető legyen.
  • + 1 db tojás a nyújtás után megkenni a tésztát. 
  • + sajt a tetejére, ki mennyit szeret.


Fenti hozzávalókból a vaj kivételével tésztát gyúrtam. Bő 2 órát pihentettem szoba hőmérsékleten, majd kinyújtottam és a vaj 1/3-ad részével  megkentem, majd hajtogattam. Kb. 45 percet pihent, és újból hajtogattam. Ezt ismételtem összesen háromszor. Az utolsó hajtogatás után betettem egy edénybe, és ment a hűtőbe egy éjszakára.

Reggel kivettem, bő két órát pihent szoba hőmérsékleten. Most nem hajtogattam meg nyújtás előtt egyszer, mert kiváncsi voltam, hogy így is eldőlnek-e a pogácsák sütés közben. Nem dőltek. 

Szóval kinyújtottam 1 egész tojással megkentem a tetejét, sajtot szórtam rá, kb. 25 percet pihentettem szoba hőmérsékleten. Előmelegített sütőben 210 fokon sütöttem. Mikor már kaptak egy kis színt, levettem 200 fokra. Nagyon finom, könnyű, és leveles pogácsát kaptam.










Belseje másnap:





1 megjegyzés: