2015. február 7., szombat

Pityókás kenyér


A recept itt található.

Fél adagot sütöttem bucinak formázva. Ilyen lett kívül és belül.
Annyit változtattam  a recepten, hogy csak 2 gramm élesztő került bele, a krumplilé helyett 1 csapott evőkanál burg. pehely  került bele,  és nekem 0,5 dl-vel több folyadék kellett, hogy egyáltalán meg tudjam dagasztani a tésztát.
Mivel az élesztő jóval kevesebb, mint az eredeti receptben, ezért a kelesztési időket is meg kellett növelnem. Nem tudom miért lett ilyen sok, De figyeljétek a tésztát, és ne az időt.

Első kelesztés: 20-25 perc,
Második kelesztés 110-120 perc,
Harmadik kelesztés (kelesztő kosárban): 110-120 perc

Én gázsütőben sütök. Előmelegítettem a követ 30 perccel előbb, ahogy belekerült a tészta. Kb. 10 percig magasabb hőfokon hagytam, majd a minimumra levettem és további 30-35 percig sütöttem.

Sok-sok kép, nézzétek meg. :-)





Lapátra borítva 2 órai kelesztés után 


Formázás után 

Nézzétek el nekem, hogy nagyon sok képet felteszek, de olyan szépre sikerült dagasztanom, kelesztenem, hogy nem tudom egyik képet sem kihagyni. :D 
A tészta megformázva ekkora bubikat engedett ki magából.




Kelesztő kosárba téve




Két óra múlva ekkorára kelt












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése