2015. február 13., péntek

Kedvenc kenyerem hibrid (régi recept köves sütésre átalakítva)



Tervbe vettem már korábban, hogy az összes régi receptjeimet megsütöm köves sütésre átalakítva.
Ez a második recept.

Az eredeti recept itt található

Leírom ahogy most készítettem.


További képek a recept után

A sütést megelőző este készítem el a kovászt.
Hozzávalók:
12 dkg kovászmag (az előző sütésnél elvett tészta darabka vagy öregtésztának is hívják)
4 dkg rétesliszt,
8 dkg fehér tönköly liszt,
8 dkg BL 80-as liszt,
most nem mértem ki a vizet, de olyan 3 dl körül lehetett. Olyan hígabb nokedli tészta legyen.

Fentieket egy nagyobb tálba tettem, jól összekevertem és 8 órán keresztül a konyhapulton hagytam. Ha tovább van, szerintem az sem gond.

A dagasztáshoz:
fenti kovász,
8 dkg rétesliszt,
16 dkg fehér tönköly liszt,
16 dkg BL 80-as liszt + 3-4 dkg az élesztő felfuttatásához,
2 evőkanál burg. pehely,
1 púpos tk. só,
0,6 dkg élesztő,
kb. 1 - 1,5 dl víz (Nem mértem, de lágyabb tésztát dagasztottam, mert azzal szeretek dolgozni)
1 mk. nádcukor

Elkészítése:

Az élesztőt felfuttatjuk kb. fél dl vízben a cukorral és 3-4 dkg liszttel. A többi hozzávalóval együtt szép sima, fényes, selymes tésztát dagasztottam. Most a szokásosnál egy kicsit lágyabbra sikerült a tészta dagasztása.

Kelesztő tálba tettem, kicsit átmozgatva gombócot formáltam belőle és kb. 20 percig kelesztettem. Még lágyabb lett a tészta ezen idő alatt, ezért gondoltam egyet, hogy most nem átmozgatom majd egyszer, ahogy szoktam, hanem hajtogatom majd.
20 perc után gyúrólapon meghajtogattam, mint a pogácsát szoktuk. Visszatettem a kelesztő tálba és kb. 25 percig kelesztettem. Valamivel kezelhetőbb lett a tészta de azt mondtam, ha eddig hajtogattam, akkor még egyszer meghajtogatom. Nagyon jó állagú tésztát kaptam így. További 30-35 percig kelesztettem még.

Ezután gyúrólapra tettem, cipót formáztam és beletettem a kilisztezett kelesztő kosárba, ahol kb. 65 percet kelt.
Lisztezett lapátra borítottam bevágtam a tetejét és a 30 perce előmelegített sütőkőre borítottam. kb. 10 percig magasabb hőfokon hagytam, majd teljesen levettem és úgy sütöttem, amíg el nem érte azt a színt, amit szerettem volna.
Én gázsütőben sütök.

Kisülés után rácsra tettem, és hagytam kihűlni. Kicsit langyosan vágtam most fel.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése