2015. február 19., csütörtök

Pityókás kenyér (hibrid)



További képek a recept után


Eredeti recept itt
Érdemes rákattintani, mert sok fázis képet találtok. Én már nem fotóztam. Minek? :D

Nagyon kicsit változtattam a recepten. Szinte mindent úgy csináltam. De leírom én is receptet magamnak.

Este: 5 dkg olyan fél aktív kovászt kivettem az üvegből és áttettem egy másikba. Hozzámértem kb. 8 dkg vizet, és 7-7,5 dkg BL 112-es lisztet. Jól összekevertem rácsavartam a tetejét és bevittem a szobába, mert ott van a legmelegebb. Kb. 7 órát állt nekem, és nagyon szép habos lett reggelre.

Reggel a dagasztáskor: 
fenti  összes kovász,
55 dkg BL 80-as liszt,
0,3 dkg élesztő,
1 mk. nádcukor,
1 dl főtt krumpli leve,
1 nagy kanál sűrű aludttej,
1 evőkanál burg. pehely,
1 nagyon púpos tk. só,
Kb. 1,5 dl víz (aki nem szereti a nagyon lágy tésztát, az ne tegye bele az egészet)

Az élesztőt a cukorral kb. 4-5 dkg liszttel és kb. 1 dl langyos vízzel felfuttatom.
A dagasztógép üstjébe öntöm a fenti hozzávalókkal együtt és szép, sima, selymes tésztát dagasztok.
Kelesztő tálba teszem, néhány mozdulatot még kézzel dagasztok rajta, majd gombóccá formálom, és kelesztő tálban kb. 20 percig kelesztem.

Gyúrólapra teszem, és meghajtogattam, mint a pogácsát szoktuk,  és tovább pihentettem 25 percig. Újból gyúrólapra tettem, megint meghajtogattam a tésztát kb. 30 percig kelesztettem.

Megint gyúrólapra tettem a tésztát, cipót formáztam belőle és kilisztezett kelesztő kosárba tettem, ahol kb. 65-70 percet kelt. Talán egy 5-10 percet még kelhetett volna.

Lapátra borítottam a tésztát a kelesztő kosárból, bevágtam a tetejét és a 30 perce előmelegített sütőkőre csúsztattam. Ma nagyon nehezen akart a kőre csúszni.
Nekem gázsütőm van, és a 6-os fokozaton hagytam kb. 10 percig, majd a hőt teljesen mérsékeltem és még kb. 35 percig sütöttem.

Rácsra tettem, majd hagytam kihűlni.

Nagyon finom kenyér lett. Köszönöm a receptet.

                                                        Ez a kép a kenyér csücske. :-)





















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése