2017. január 4., szerda

6 magos, csak kovásszal készült vekni


Recept a kép után:

A dagasztást megelőzően 12 órával  kivettem a hűtőből

  • 2 dkg chef kovászt (keményre volt gyúrva), hozzáadtam
  • 7,5 dkg vizet és
  • 7,5 dkg BL 80-as lisztet

és magára hagytam a konyhapulton kb, 14 óráig.

Dagasztáskor:

  • fenti összes kovász,
  • 10 dkg 6 magvas wessex liszt,
  • 6 dkg BL 55-ös liszt (tüskeszentpéteri),
  • 16 dkg BL 80 (tüskeszentpéteri)
  • 1 csapott tk só,
  • 250 ml víz


Fenti hozzávalókból szép. sima selymes tésztát dagasztottam a robotgépemmel (Kb 3-4 percig dagasztottam a géppel, magára hagytam 15-20 percre és ezután alaposan kidagasztottam a tésztát), kb, 15-20 percig kelesztettem, majd átmozgattam, 3x1 óránként hajtogattam. Az utolsó hajtogatás után is kelt 1 órát. Megformáztam, kelesztő kosárba tettem a varrattal felfelé, majd itt is kelesztettem kb. 1 órát, Aztán hűtőbe kellett tennem, mert elmennem az orvoshoz, mert leszeleteltem az ujjamból egy darabot, Ez kb, másfél óra volt. Eddig a hűtőben aludt a tészta. Mikor hazaértem, kivettem, a hűtőből a tésztát és kb, 2-2,5 órát még hagytam kelni szobahőmérsékleten,
Előmelegítettem a Lidl-s követ 30 percig, a tésztát rátettem, és ment sülni. Az első 10 percben a gázsütő max. fokozatán, majd levettem a minimumra és így sütöttem még 25 percet.
Ropogós héj, finom puha bélzet. Az ilyet kedveljük.

A folyadékot senki ne tegye bele egyszerre! Mindenkinek más mennyiség kell a jó kenyérhez. Hiszen nem dolgozunk egyforma hidratáltságú kovásszal, lisztekkel. nem egyformán dagasztunk. Van aki a lágyabb tésztákat kedveli, van aki a keményebbet, Én az előbbit,




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése