2017. január 31., kedd

Csodakovászos fehér kenyér éjszakai kelesztéssel

Recept a képek után 



Pár hete már kisérletezek a csodakovász keményebbre etetésével. A tapasztalatom az, hogy működik.


Hozzávalók a kenyérhez:
9 dkg aktív csodakovász (világos rozslisztes, keményre etetve)
10 dkg manitoba liszt,
16-17 dkg tüskeszentpéteri BL 80-as liszt,
1 csapott tk. só,
kb. 2,5 dl víz,
kb. 0,5 dl aludttej

Elkészítése: 

Fentieket a dagasztógép üstjébe tettem és kb. 5-6 percig a géppel összekevertettem, utána 15 percig pihentettem a tésztát, majd addig dagasztottam a géppel, míg sima, selymes tésztát nem kaptam. Áttettem kelesztő tálba, lefedtem, majd 20 percre magára hagytam. Eztán átmozgattam, és 60 percig kelesztettem szobahőmérsékleten majd meghajtogattam. Utána 50 percig pihent, majd újabb hajtogatás következett, további pihentetés 50 percig, újból hajtogattam. Ezután is 60 percig kelesztettem, formáztam, kilisztezett kelesztő kosárba került,melyet egy nagy zacskóba tettem, begumiztam a tetejét és ment a hűtőszekrényben ahol 7,5 órát töltött. Reggel kivettem, és szobahőmérsékleten hagytam 2 órát pihenni
A gázsütőmet előmelegítettem 30 percig, a tésztát a kőre tettem, legmagasabb fokozaton sütöttem 15 percig, utána levettem a minimumra és így sült még 20 percig.

Most készítettem először a csodakovászból előtészta nélkül tésztát. Legközelebb nagyobb adaggal is megpróbálom. Remélem működni fog így is.

Ropogós héj, puha bélzet, pont akkora lyukakkal, amekkorákat szerettem volna.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése