2017. január 19., csütörtök

Éjszakai kelesztésű csak kovászos fehér kenyér








Hozzávalók:
A dagasztást megelőzően kb. 10 órával a hűtőben lévő kovászomból amit 1 napja etettem kivettem
2 dkg-ot, hozzáadtam
12 dkg vizet és
13 dkg BL 80-as lisztet (manitóbát)
jól összekevertem és a konyha pulton hagytam, míg dagasztani nem kezdtem.

Dagasztáskor:
fenti előtészta,
55 dkg BL 80-as tüskeszentpéteri liszt,
1 nagyon púpos tk. só,
kb. 3,2 dl víz,
kb. 1,2 dl aludttej savójával együtt. (másnak biztosan nem kell ennyi folyadék)

Fenti hozzávalókból lágyabb tésztát dagasztottam, egy kelesztő tálba áttettem, gombócot formáltam belőle és kb. 15 percig kelni hagytam. Ezután átmozgattam és 3 x 60 percenként hajtogattam. Az utolsó hajtogatás után is kelt bő egy órát. 
Ezután, megformáztam, kelesztő kosárba tettem, és egy nagy zacskóba tettem kosarastól együtt, és begumiztam a tetejét. Így ment a hűtőbe. Bő 9 órát itt tartózkodott, majd kivettem és szobahőmérsékleten még 150 percet kelesztettem.

A sütőt a LIDL-s kővel 35 percig melegítettem, rátettem a tésztát és max. hőfokon kb. 15 percig hagytam sülni. Majd levettem a minimumra és még 25 percig sütöttem. Majd rácsra tettem, és ott hagytam kihűlni.

Nagyon finom ropogós héjú, pihe-puha bélzetű cipócska született pont olyan bélzettel amilyennel szerettem volna. 
Legközelebb még több ideig fogom keleszteni a hűtőben. Egy próbát mindenképpen megér.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése