2017. január 15., vasárnap

6 magvas csak kovászos kenyér éjszakai keleszetéssel




Hozzávalók:
A dagasztást megelőző este előtésztát készítek:
a hűtőből az anyakovászból kiveszek
1 dkg-ot (nem elírás), elkeverem
8 dkg wessex BL 80-as liszttel,
8 dkg vízzel. Egy jól záródó befőttes üvegbe teszem és 10-12 órára a konyhapulton hagyom.

Másnap reggel:
  • fenti összes előtészta,
  • 17 dkg wessex 6 magvas angol liszttel,
  • 18 dkg tüskeszentpéteri BL 80-as liszttel,
  • 1 csapott evőkanál burgonya pehellyel, 
  • 1 csapott tek. sóval, 
  • és kb.3 dl vízzel 
lágyabb tésztát dagasztottam, egy kelesztő tálba tettem, gombócot formáltam belőle és kb. 15 percig kelni hagytam. Ezután átmozgattam és 3 x 35-40 percenként hajtogattam. Én 60 percenként szoktam, de már olyan késő volt mikor nekifogtam a dagasztásnak, hogy nem bírtam volna fennmaradni ha kivárom mindig az egy órát.
Az utolsó hajtogatás után is kelt kb. 40 percet, megformáztam, kelesztő kosárba tettem, egy zacsit húztam rá, és ment a hideg hűtőszekrénybe. Ott kb. 7 órát kelt. Szépen megkelt, de túl hidegnek éreztem a tésztát ezért kb. 3 órát még hagytam szobahőmérsékleten, hogy egy kicsit átmelegedjen a tészta.

A sütőt a LIDL-s kővel 30 percig melegítettem, rátettem a tésztát és max. hőfokon kb. 12 percig hagytam sülni. Majd levettem a minimumra és még 30 percig sütöttem. Majd rácsra tettem, és ott hagytam kihűlni.
Első éjszakai kelesztésű kenyerem ami annak is indult.

Nagyon finom ropogós héjú, pihe-puha bélzetű cipócska született.
Legközelebb időben neki fogok dagasztani és tartom az óránkénti hajtogatást.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése