2018. január 16., kedd

Abált szalonna Ellában készítve







Házi vágásból volt a szalonna, ezért nincs rajta bőr, így hamarabb meg is főtt. Vákum fóliázva pihent a fagyasztóban. 

Elővettem előző nap, hagytam kiengedni, majd besóztam, egy éjszaka így állt. Ella edényébe tettem a szalonna darabokat, annyi vizet öntöttem rá, hogy éppen ellepje. Adtam hozzá szemes borsot, 1-2 babérlevelet (elhagyható), sót, jó sok tisztított fokhagymát, rátettem az edény tetejét és leves programra+ 4 percre tettem. Amikor lejárt a program, nem engedtem ki a gőzt, hanem megvártam míg a tető magától kinyílt, és még biztosan vártam 2-3 órát mire tudtam vele foglalkozni. Kivettem a szalonna darabokat, megszórtam piros paprikával, tettem rá összetört fokhagymát és hidegre tettem. Szoktam úgyis csinálni, hogy a szalonnával főtt fokhagymát összenyomom és a frissel összekeverve teszem rá a szalonnára. 
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése