2018. január 23., kedd

Újévi kovászos hagymás kenyér (éjszakai kelesztéssel)

Ez a kenyér még január 5-én készült, csak most került fel a blogra (lustaságból).





Hozzávalók: 

  • 11 dkg kovász, 
  • 50 dkg liszt (ebből 30 dkg Wessex 6 magvas liszt, 10 dkg BL 80 és 10 dkg manitoba liszt), 
  • 3 dl víz, 
  • 1,3 dl aludttej, 
  • 1 nagyon púpos tk. só, 
  • 1 ek. szárított pirított hagyma.


Megjegyzés: A folyadék mennyisége függ a kovász hidratáltságtól, a liszttől és a dagasztásunktól is. Ezért ne tegyük bele soha egyszerre a receptben leírt folyadékot.



Elkészítés: 

Mindent az dagasztógép üstjébe tettem, és összekevertem. Kb. fél órát pihentettem, majd szép hólyagosra dagasztottam a tésztát. 25 perc múlva átmozgattam, 3 x hajtogattam 45 percenként, majd még egyszer 30 perc múlva. Ezután hagytam kelni kb. 45 percet, formáztam, kelesztő kosárba tettem, kb. 40 percet kelt a konyhapulton, utána a kosárra zacsit húztam, majd betettem a hűtőbe. 9-10 órát pihent. 
Reggel kivettem, és a pulton hagytam kb. 2 órát, aztán forró LIDL-s kövön ezeréves gázsütőben, gőz nélkül megsütöttem. Rácsra tettem, és hagytam kihűlni. Mikor teljesen kihűlt csak akkor vágtam fel. Elégedett vagyok. 








Három naposan még mindig ilyen puha a csücsök:






1 megjegyzés:

  1. Köszönöm...nagyon jó a recepted,jól sikerült nekem is,egyedül hagymàm nem volt de legközelebb beszerzem😊A kovàszos csoportba feltettem a képet is a kenyérkéről.
    https://m.facebook.com/groups/782197921931641?view=permalink&id=1004086339742797

    VálaszTörlés