2018. január 23., kedd

Szárított kovász aktiválása



Késő este 11 g szárított kovászt (amik kisebb-nagyobb darabokban voltak) egy edénybe tettem Ráöntöttem 50 g langyos vizet, összekevertem és a konyhapulton hagytam állni reggelig. Szépen feloldódtak a szárított kovász darabok.

Szárított kovász edénybe téve:



Kicsit összetördeltem, és langyos vizet öntöttem rá:



Rátettem az edényre a tetejét, és reggelig így hagytam: 




Reggel hozzáadtam  40 g világos rozslisztet, és egy üvegbe tettem.




Kb. 12 óra telt el, mikor láttam, hogy néhány mm-t emelkedett. (Erről nem készítettem képet).


Mikor elérte az aktivitása csúcspontját, kivettem belőle 20 gramm kovászt, tettem hozzá 20 gramm vizet, és 30 gramm világos rozslisztet és bevittem a szobába. Nem egészen 3 óra múlva már ilyen nagyra nőtt az üvegben.




Mikor aktív lett, kivettem belőle egy előtésztára való mennyiséget, és újból megetettem. Legközelebb ebből fogok majd sütni.

Nagyon jól működött a szárított kovász. Első kenyér ami a szárított kovászból készült:

A kenyér receptjét majd külön is beírom a blogba.
A kenyeret ajándékba sütöttem, ezért a bélzetről az ajándékozott küldött képet. :-)





 












2 megjegyzés: