2018. január 24., szerda

Éjszakai kelesztésű egyszerű fehér kenyér

Ez a kenyér még 2018. január 9-én készült. Egy-két fészbuk csoportba feltettem, de a recept nem került fel a blogra. Pedig nagyon jól sikerült, finom kenyér lett.





Éjszakai kelesztéssel készült ez a csak kovászos kenyér. Ötször nyomtam össze a kenyeret, mire sikerült a videó.  

Hozzávalók:  

  • 50 dkg liszt(amiből 8-10 dkg valamilyen tk., manitóba és BL 80) 
  • 17 dkg előtészta (3-4 dkg anyakovász 6 dkg víz, 7 dkg liszt)
  • 1 púpos tk. só,
  • kb. 4,3 dl folyadék (ebből kb. 8 dkg aludttej).

  • A folyadék mennyisége függ a kovász/előtészta hidratáltságtól, liszttől. Ezért ne tedd bele egyszerre a folyadékot!


Elkészítés: 

Mindent az üstbe tettem, a géppel összekevertem és hagytam kb. 30 percet pihenni, majd folytattam a dagasztást. Nálam akkor jó a tészta amikor a dagasztásnál szép sima a tészta és bubik jönnek-mennek. Kézzel gombócot formáltam és hagytam pihenni 20 percet. 


Ezután kézzel átmozgattam, kelesztő tálba tettem és pihentettem kb. 55 percet. Még 2 x hajtogattam 40-50 percenként. Az utolsó hajtogatás után is pihent kb. 50 percet, formáztam, kelesztő kosárba tettem,zacsit húztam rá, és a konyha pulton hagytam kb. 40 percet, majd betettem a hűtőszekrénybe kb. 8 órára. Mielőtt sütni kezdtem a konyhapulton hagytam még 2,5 órát. A LIDL-s követ felforrósítottam a gázsütőben ami most kb. 40 perc volt. A tésztát lapátra borítottam, bevágtam és a kőre csúsztattam.  A mai kenyér mindössze 30 perc alatt sült meg. Rácsra tettem és hagytam kihűlni.







Ilyen rugalmas:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése