2018. január 23., kedd

Szárított kovász aktiválása, felélesztése utáni első kenyér (éjszakai kelesztéssel)


Ez a kenyér a hetekkel ezelőtt szárított kovászból készült. A kovász szárítása, illetve aktiválása megtalálható a blogon.
A kenyér 2018. január 23-án készült.

A kenyér hozzávalói: 

  • 20 dkg kovász amit előző este (is) megetettem,
  • 10 dkg tk. tönke búzaliszt,
  • 10 dkg manitoba liszt,
  • 35 dkg BL 80 (Szabó Malom)
  • 4,4 dl víz,
  • 5 dkg aludttej
  • 1 nagyon púpos tk. só


Elkészítés:
A fenti hozzávalókat az üstbe tettem,   2-3 percig összekevertem a géppel és kb. 20 percig hagytam állni, és ezután megdagasztottam a tésztát. Addig dagasztok, míg szép fényes, hólyagos tésztát nem kapok.

Áttettem egy kelesztő tálba és hagytam pihenni 25 percet, majd átmozgatom a kezemmel és tovább kelesztem kb. 55-60 percet, kitettem a gyúrólapra és meghajtogattam mint a pogácsát szoktuk. Ezt megismételtem még 2 x. Az utolsó hajtogatás után kelt kb. 45 percet, majd megformáztam, kilisztezett kelesztő kosárba tettem a varrattal felfelé, zacskót húztam rá, és kb. 25 percet hagytam kinn a konyhapulton, majd ment a hűtőszekrénybe. Kb. 10 órát volt a 6 fokos hűtőben.

Reggel láttam, hogy szinte teljesen megkelt, ezért begyújtottam a sütőt és a kővel együtt kb. 35 percig melegítettem. A tésztát mielőtt a kőre tettem volna kb. 15 percet kinn hagytam.  Lapátra borítottam a tésztát, bevágtam, és ment a felforrósított kőre.Végig gőzösítés nélkül sült. Kb. 18 percet a maximumon sült, majd levettem a minimumra és úgy sütöttem még szűk 20 percet. Aki kapta a vékony héjú kenyereket szereti. Sikerült ilyet sütnöm.

Nagyon elégedett vagyok a kenyérrel. Pille könnyű volt, mikor kivettem a sütőből. Ajándékba sütöttem, ezért a belsejéről az küldött képet, aki kapta. Jól teljesített a szárított kovász.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése