2015. január 13., kedd

Sajtos bucik kövön sütve (saját recept)








További képek a recept után 

Kövön még nem sütöttem sütőpapír nélkül kiflit. A hagyományos kiflit még meg kell tanulnom lapátra tenni, ezért bucikat sütöttem.
Szerintem ez a recept zsömlének is jó. Legközelebb annak formázom, mert azt is fel tudom venni a lapátra. :D

Látni, hogy a képeken, ahol oldalról fényképeztem, hogy milyen hatalmasra megnőttek. És cserepek is lettek rajta, pedig nem volt lefedve semmivel. Az első képen látszik, hogy nincs vastag héja, és nagyon puha a belseje. 

Hozzávalók:
kb. 53-54 dkg finomliszt
2 dkg élesztő,
3 nagy evőkanál kovász, amit a hűtőből vettem ki.
1 csapott evőkanál burg.pehely,
1 púpos tk. só, és még egy kicsike,
2 evőkanál aludttej
víz Sajnos nem mértem, de talán olyan-2-2,5 dl körül lehetett. Ne tegyétek bele az összes folyadékot soha. Ha nem elég, akkor tegyetek bele nyugodtan.

Elkészítése: 

Az élesztőt 1 mk. barna cukorral, kb. 3-4 dkg liszttel, egy kevéske langyos vízzel és a kovásszal felfuttattam. 
A dagasztógép üstjébe öntöttem, hozzátettem a többi hozzávalót, a vizet folyamatosan adagoltam hozzá, hogy egy lágyabb tésztát tudjak dagasztani. Mikor szép sima selymes tészta lett belőle, kelesztő tálba tettem, kicsit átdagasztottam, éppen csak annyira, hogy gombócot tudjak formálni.
Kb. 20 perc múlva átmozgattam, és tovább kelesztettem. kb. 55 percet. A duplájára kell nőnie a tésztának.

Gyúrólapra borítottam, 10-12 dkg-os darabokra osztottam a tésztát, gyengéden kis gombócokká formáztam, és kb. 15 percet hagytam pihenni, úgy hogy letakartam egy tállal.

Ezután bucit formáztam belőle. Oválisra nyújtottam, hosszában félbehajtottam, és feltekertem. Kb. 40 percet kelesztettem. Lapátra tettem őket, Langyos vízzel éppen csak benedvesített ujjaimmal kicsit megmosdattam a bucik tetejét, reszelt sajtot szórtam rá, és a forró kőre tettem. A hőt csak egy kicsit mérsékeltem, mert úgy láttam, hogy amin a kenyeret szoktam sütni, az a hőmérséklet kevés.
Nekem gáztűzhelyem van, amin 8 fokozat, és az 5-6-oson sütöttem végig. Nem néztem az órát, hogy mennyi idő alatt sült meg, de sokkal gyorsabban, mint amikor két tepsi között sütöm.

Nagyon finom vékony héjú, ropogós, pihe-puha bélzetű buci lett. 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése