2015. január 20., kedd

Tönkölykovászos kovászmagos vekni (hibrid)

75 dkg-os kelesztő kosárban kelesztve,  úgy hogy a második kelesztésnél elvettem a tésztától 22 dkg-ot.




További kép a recept után
Hozzávalók:

A kenyeret reggel sütöttem, így az ezt megelőző este egy nagyobb edénybe mértem:
·        8 dkg kovászmagot(öregtésztát)
·        1 nagy evőkanál sűrű tk.tönköly búzakovász,
·        5 dkg tk. tönköly liszt,
·        10 dkg BL 80-as liszt,
·        1,7 dl hideg víz (nem jéghideg, de nem is langyos)
Fentieket jól összekevertem, és egy lezárható tupper edénybe tettem, és egész éjszaka a konyhapulton hagytam. 


Másnap reggel a dagasztáskor hozzáadtam:
·        a fenti kovász,
·        Kb. 35 dkg liszt,
·        0,5 dkg élesztő,
·        1 mk. nádcukor,
·        1 evőkanál burg. pehely,
·        2 nagy evőkanál aludttej,
·        kb. 2 dl víz (nem szabad egyszerre belezuttyintani az egészet)
·        1 tk. só

1 dl langyos vízben a cukorral és 2-3 dkg liszttel felfuttatom az élesztőt.
A dagasztógép üstjébe öntöm a fenti kovászt, a felfuttatott élesztőt, és a többi hozzávalót, úgy hogy a vizet több részletben adom csak hozzá.

Szép sima selymes tésztát dagasztattam a géppel, áttettem a kelesztő tálba, ott néhány dagasztó mozdulattal gombócot formáltam belőle. Rátettem az edény tetejét és kb. 20 percig pihentettem, majd átmozgattam és további 50 percig kelesztettem.
Miután gyúrólapra tettem a tésztát elvettem a következő sütéshez 22 dkg-ot a tésztából, így pont elfért a 75 dkg-os kelesztő kosárban.  Majd veknit formáztam és a kilisztezett kelesztő kosárba tettem úgy, hogy az alsó varrat a kosárban felfelé nézzen. Egy nagy nejlon zacskóba tettem, és 50-60 percig kelesztettem.

A 30 perce előmelegített sütőkőre borítottam a tésztát, bevágtam három helyen, és a forró sütőbe toltam. (Nem nagyon szeretem a lapátot, ezért csinálom így)
A sütőben a hőt kb. 6-7 percig így hagytam, majd teljesen levettem.
Nekem egy 8 fokozatú gázsütőm van. A maximumon melegítem elő, és teljesen levettem azt jelenti, hogy egyes-kettes fokozatra veszem le.
Kb. 40-45 percig sütöttem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése