2015. január 10., szombat

Fehér cipó kövön sütve (hibrid)


1 kg-os kelesztő kosárban kelesztve


Ez a kenyér volt a 2014. év utolsó kenyere, csak most került fel a blogra. 

További képek a recept után 





Hozzávalók:
50 dkg BL 80-as liszt,
20 dkg fehér lisztből készült aktív kovász,
0,5 dkg élesztő,
1 csapott mk. nádcukor,
1 ek. burg. pehely,
1 púpos tk. só,
kb. 3 dl víz (aki nem Lux dagasztóval dagaszt, annak sokkal kevesebb)

Elkészítése:
Az élesztőt a cukorral, 2-3 dkg liszttel, és 0,5 dl langyos vízzel felfuttatom. A dagasztógép üstjében öntöm a többi hozzávalóval együtt, és szép selymes sima tésztát dagasztok. Kelesztő tálba teszem, gyengéden átdagasztom, éppen csak néhány mozdulattal, míg szép gombóccá nem tudom formálni, lezárom az edényt és kb. 20 percig kelesztem. 
Gyengén átmozgatom és kb. 60 percig újra kelesztem.

Gyúrólapra teszem, cipót formálok belőle, kilisztezett kelesztő kosárba teszem, letakarom és kb. 60 percig kelesztem.

A sütőkövet 30 percig előmelegítem. A kelesztő kosárban megkelt tésztát most közvetlenül a forró kőre borítottam, bevágtam a tetejét, és betettem a sütőbe. 

A hőfokot mérsékelem, megpróbálom megállni, hogy ne nyitogassam állandóan a sütőajtót.  

Kiveszem a megsült kenyeret, rácsra teszem, és hagyom kihűlni. Teljes kihűlés után vágom csak fel.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése