2015. január 26., hétfő

Egyszerű kenyér (hibrid)

1 kg-os kelesztő kosárban kelesztve



 További képek a recept után


Hozzávalók:
  • 50 dkg BL 80-as liszt,
  • 20 dkg fehér lisztből készült kovász (nekem most ment bele kb. 1 evőkanál tk-s kovász is) 
  • 0,6 dkg élesztő,
  • 1 mk. nádcukor,
  • 2-3 evőkanál aludttej,
  • 1 ek. burg. pehely,
  • 1 púpos tk. só,
  • kb. 3,5 dl víz (nem mértem meg pontosan)
Elkészítése:

Az élesztőt felfuttattam 1,5 dl vízben 1 mk. nádcukorral és 2-3 dkg liszttel, valamint 5 dkg kovásszal. Már nem volt olyan aktív a kovászom, azért tettem így.



A dagasztógép üstjébe öntöm a feljuttatott élesztőt és kovászt, melyet összekeverek, majd a többi hozzávalóval (a vizet nem beleönteni az egészet) szép sima, selymes tésztát dagasztok. 

Kelesztő tálba tettem, gombócot formáltam belőle és kb. 20 percig kelesztettem. Utána átmozgattam és további 50 percig kelt még a tészta. Lehet, hogy még 10-15 percet hagyhattam volna.
Ezután gyúrólapra tettem, cipót formáltam, és a kilisztezett kelesztő kosárba tettem, ahol 75 percet kelt. Belisztezett lapátra borítottam a tésztát, bevágtam a tetejét és a 30 perce előmelegített sütőkőre csúsztattam. A hőt mérsékeltem a sütőben és kb. 45 percig sütöttem. Rácsra tettem. Csak kihűlés után vágjuk fel. Nekem most időhiány miatt megint egy kicsit langyosan kellett felvágnom.

Sajnos a kelesztő kosarat elfelejtettem belisztezni, ezért lett olyan csupasz a kenyér. 

Lemértem a kelesztő kosárban a tésztát: 1,15 kg volt, kisülés  után a kenyér pontosan 1,02 kg lett. 
A közepén már nem voltak ekkora lyukak, csak a csücsöknél és a további 4 szeletnél.

Finom kenyér lett. 






1 megjegyzés: