2015. január 12., hétfő

Tk. tönkölyös kenyér (saját recept)


narancssárga kis tálban kelesztve a receptben




További képek a recept után.

Hozzávalók:
kovászhoz:
·        10 dkg kovászmag,
·        10 dkg BL 80-as liszt,
·        1 púpos evőkanál tk. tönkölyliszt
·        1,5 dl víz 
Fentieket jól összekeverjük, egy jól záródó edénybe tesszük, és kb. 8-10 órán keresztül a konyhapulton állni hagyjuk. Én most a mikróba tettem és 9  órát állt.

Dagasztáskor:
·        fenti kovász,
·        30 dkg BL 80-as liszt,
·        5 dkg tk. tönkölyliszt,
·        0,5 dkg élesztő,
·        1 tk. só,
·        1 ek. burg.pehely,
·        szűk 2 dl víz (a langyosnál hidegebb)
·        1 mk. nádcukor

Az élesztőt a cukorral, kb. 5 dkg liszttel és egy kevés vízzel felfuttattam, majd a dagasztógép üstjébe öntöttem a többi hozzávalóval. A folyadékból visszatartok egy keveset, mert lehet, hogy nem kell mind.

A tésztát a dagasztógéppel szép simára dagasztottam (kb. 8 perc), kézzel kicsit átmozgattam gombócot formáltam, majd kelesztő tálba helyeztem és kb. 20 percet pihentettem. Átmozgattam és tovább kelesztettem kb.45 percet.

A tésztát cipó alakúra formáztam, Egy kis tálba konyharuhát tettem, melyet vékonyan beliszteztem, fejjel lefelé bele tettem a tésztát (a varrat került felülre) , rátettem egy nagyobb tálat (lehet zacsit is ráhúzni), és hagytam kb. 45 percet kelni.


A sütőkövet kb. 30 percet előmelegítettem, amit a sütő legalsó szintjére a rácsra tettem. A lapátot beliszteztem, ráborítottam a tésztát a tálból, egy kicsit lesöpörtem a lisztet róla, és bevágtam a tetejét. Kb. 5 percig a legmagasabb hőmérsékleten sütöttem, majd visszavettem a hőt és így sütöttem tovább. Mikor kivettem a sütőből, rácsra tettem és így hagytam teljesen kihűlni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése